Co zrobić, aby nie zainwestować zbyt dużej kwoty w stoisko targowe?

Wzięcie udzia­łu w tar­gach przy­no­si sze­reg korzy­ści, jed­nak dla wie­lu firm, szcze­gól­nie nowych, zwią­za­ne z tym przed­się­wzię­ciem kosz­ty mogą oka­zać się dużym obcią­że­niem finan­so­wym. Jak więc przy­go­to­wać sto­isko tar­go­we, któ­re zro­bi wra­że­nie, a jed­no­cze­śnie nie prze­kro­czy zapla­no­wa­ne­go budżetu?

Dokładne planowanie – dlaczego to takie ważne?

Jednym z klu­czo­wych eta­pów przy­go­to­wań do tar­gów jest pre­cy­zyj­ne zapla­no­wa­nie budże­tu. Dzięki temu unik­niesz nie­prze­wi­dzia­nych wydat­ków i będziesz w sta­nie zop­ty­ma­li­zo­wać kosz­ty. Dobrze prze­my­śla­ne roz­dy­spo­no­wa­nie fun­du­szy pozwa­la rów­nież lepiej zor­ga­ni­zo­wać wszel­kie wydat­ki zwią­za­ne z uczest­nic­twem na tar­gach – od pro­jek­tu sto­iska, przez wyna­jem sprzę­tu, aż po kosz­ty trans­por­tu oraz montażu.

Zdecydowanie war­to poświę­cić czas na roz­bi­cie fun­du­szy na poszcze­gól­ne ele­men­ty, aby unik­nąć roz­cza­ro­wań tuż przed wyda­rze­niem. Profesjonalne fir­my zaj­mu­ją­ce się pro­jek­to­wa­niem sto­isk tar­go­wych, na przy­kład w Warszawie, mogą pomóc w ich pre­cy­zyj­nej kal­ku­la­cji, co pozwa­la na doko­na­nie świa­do­me­go wybo­ru opty­mal­nych oraz sku­tecz­nych rozwiązań.

Własna obsługa zamiast wynajmu personelu

Marki czę­sto decy­du­ją się na wyna­jem per­so­ne­lu do obsłu­gi sto­iska tar­go­we­go, co wią­że się z dodat­ko­wym kosz­tem. Jednak powie­rza­jąc to wła­snym pra­cow­ni­kom, któ­rzy świet­nie zna­ją ofer­tę fir­my i jej war­to­ści, zysku­jesz lep­szą jakość obsłu­gi, a tak­że oszczę­dzasz na wyna­gro­dze­niach dla zewnętrz­nych osób.

Osoby zaan­ga­żo­wa­ne w dzia­łal­ność mar­ki na co dzień zde­cy­do­wa­nie lepiej prze­ka­żą jej misję, jak rów­nież będą bar­dziej auten­tycz­ne w kon­tak­cie z poten­cjal­ny­mi klien­ta­mi. Warto też pamię­tać, że wła­sny zespół jest bar­dziej zmo­ty­wo­wa­ny, aby zapre­zen­to­wać Twoje pro­duk­ty lub usłu­gi w jak naj­lep­szym świe­tle, co może prze­ło­żyć się na więk­szą sku­tecz­ność dzia­łań promocyjnych.

Minimalistyczny design – kiedy mniej znaczy więcej

Nie zawsze naj­bar­dziej roz­bu­do­wa­ne sto­iska tar­go­we są naj­lep­szym roz­wią­za­niem. Często efek­tyw­niej­sze oka­zu­ją się kon­struk­cje mini­ma­li­stycz­ne, ale dobrze prze­my­śla­ne i sta­ran­nie zapro­jek­to­wa­ne. Kluczowe jest wyróż­nie­nie mar­ki poprzez kre­atyw­ną pre­zen­ta­cję – a nie­ko­niecz­nie przez dro­gie, prze­sa­dzo­ne deko­ra­cje. Na koszt budo­wy sto­iska tar­go­we­go może wpły­nąć też wybór odpo­wied­nich mate­ria­łów. Lekkie, eko­lo­gicz­ne kom­po­nen­ty nie tyl­ko obni­ża­ją wydat­ki, ale tak­że uła­twia­ją trans­port i mon­taż. Dodatkowo, wyna­jem sprzę­tu mul­ti­me­dial­ne­go zamiast zaku­pu to dosko­na­ły spo­sób na zaosz­czę­dze­nie środków.

Modułowe stoisko wystawiennicze a koszty

Wybór modu­ło­we­go sto­iska wysta­wo­we­go to jeden z naj­lep­szych spo­so­bów na obni­że­nie kosz­tów pro­mo­cji mar­ki. Tego typu kon­struk­cje są ela­stycz­ne, co ozna­cza, że moż­na je wie­lo­krot­nie wyko­rzy­sty­wać, mody­fi­ko­wać i dosto­so­wy­wać do róż­nych wyda­rzeń. Inwestując w taki sys­tem, nie musisz co roku budo­wać nowe­go punk­tu, a jedy­nie przy­sto­so­wy­wać go do cha­rak­te­ry­sty­ki kon­kret­ne­go wyda­rze­nia. Co wię­cej, dzię­ki współ­pra­cy z fir­mą two­rzą­cą zabu­do­wy sto­isk tar­go­wychWarszawie, Kielcach, Krakowie i innych mia­stach, przy­go­tu­jesz roz­wią­za­nie, któ­re będzie funk­cjo­nal­ne, pozwa­la­ją­ce na efek­tow­ną pre­zen­ta­cję ofer­ty, a tak­że zop­ty­ma­li­zo­wa­ne pod kątem kosztów.

Jeśli szu­kasz pro­fe­sjo­nal­ne­go wyko­naw­cy, któ­ry zapro­jek­tu­je dla Ciebie funk­cjo­nal­ne i eko­no­micz­ne sto­isko tar­go­weskon­tak­tuj się z nami! Oferujemy kom­plek­so­we pro­jek­to­wa­nie tego typu kon­struk­cji oraz wyko­naw­stwo dosto­so­wa­ne do Twoich potrzeb. Skorzystaj z ofer­ty KappExpo, aby zapre­zen­to­wać fir­mę na even­cie w Warszawie bądź w innym mie­ście w spo­sób, któ­ry przy­cią­gnie uwa­gę i pomo­że Ci osią­gnąć sukces!

Artur Usarek, ekspert branży wystawienniczej

Artur Usarek, spe­cja­li­sta bran­ży wysta­wien­ni­czej z 22 let­nim doświad­cze­niem. Koordynator setek pro­jek­tów i reali­za­cji sto­isk wysta­wo­wych na naj­więk­szych impre­zach tar­go­wych w Polsce i Europie. Ekspert i współ­wła­ści­ciel w fir­mie KappExpo sp. z o.o. Prywatnie mąż i ojciec, prak­tyk sztuk wal­ki i miło­śnik zabyt­ko­wych samo­cho­dów. W cyklu arty­ku­łów zdra­dza sekre­ty bran­ży wystawienniczej.