Budowa stoiska na targi zagraniczne – 5 rzeczy, o których trzeba pamiętać

Wyjazd na tar­gi za gra­ni­cą to duże przed­się­wzię­cie pod wzglę­dem orga­ni­za­cyj­nym, finan­so­wym oraz logi­stycz­nym. Aby zyskać z nie­go jak naj­wię­cej korzy­ści, war­to grun­tow­nie się do nie­go przy­go­to­wać – ale nie cho­dzi tutaj tyl­ko o wyko­na­nie efek­tow­ne­go sto­iska. Sprawdź 5 klu­czo­wych rze­czy, na któ­re powi­nie­neś zwró­cić uwa­gę przed wyda­rze­niem i zapre­zen­tuj się na nim profesjonalnie!

5 kwestii, o które należy zadbać przed wyjazdem na targi zagraniczne

Przygotowanie do udzia­łu w wyda­rze­niu zagra­nicz­nym to pro­ces wie­lo­eta­po­wy, któ­ry wyma­ga pre­cy­zyj­ne­go pla­no­wa­nia i koor­dy­na­cji róż­nych dzia­łań. Poniżej znaj­dziesz waż­ne aspek­ty, o jakie war­to zadbać przed wyjaz­dem na tar­gi Monachium, Dusseldorfie, Brnie czy innej miejscowości.

  1. Badanie ryn­ku zagra­nicz­ne­go

    Poznanie spe­cy­fi­ki bran­ży, tren­dów, a tak­że pre­fe­ren­cji i ocze­ki­wań Klientów z inne­go pań­stwa pozwa­la zwięk­szyć sku­tecz­ność dzia­łań pro­mo­cyj­nych. Dzięki wie­dzy o lokal­nym ryn­ku możesz pod­nieść szan­sę na atrak­cyj­ne zapre­zen­to­wa­nie ofer­ty danej gru­pie odbior­ców, jak rów­nież zyskać prze­wa­gę nad kon­ku­ren­cją, któ­ra dzia­ła “po omac­ku”. To też waż­ny punkt, aby wypro­mo­wać usłu­gi czy pro­duk­ty zgod­nie z obo­wią­zu­ją­cy­mi nor­ma­mi kul­tu­ro­wy­mi oraz prawnymi.

  2. Wszechstronne przy­go­to­wa­nie mate­ria­łów na tar­gi

    Profesjonalne mate­ria­ły pro­mo­cyj­ne powin­ny być dosto­so­wa­ne języ­ko­wo i kul­tu­ro­wo do kra­ju, w któ­rym odby­wa­ją się tar­gi. Przygotuj zatem prze­tłu­ma­czo­ne ulot­ki, kata­lo­gi czy bane­ry. Zwróć też uwa­gę na to, czy zamiesz­czo­ne na nich gra­fi­ki lub hasła rekla­mo­we są popraw­ne pod wzglę­da­mi praw­no-etycz­ny­mi panu­ją­cy­mi w danym kra­ju. Warto też wysłać zapro­sze­nia w języ­ku doce­lo­wym do ewen­tu­al­nych part­ne­rów biz­ne­so­wych, aby odpo­wied­nio wcze­śnie zapla­no­wa­li czas na odwie­dze­nie Twojego stoiska.

  3. Aranżacja sto­iska targowego

    Firmowy punkt na even­cie mię­dzy­na­ro­do­wym to wizy­tów­ka Twojej mar­ki, dla­te­go musi on przy­cią­gać wzrok, budo­wać pozy­tyw­ne pierw­sze wra­że­nie, a tak­że zachę­cać do roz­mo­wy. Dobrze zapro­jek­to­wa­na wysta­wa, spój­na z iden­ty­fi­ka­cją wizu­al­ną mar­ki i ory­gi­nal­nie eks­po­nu­ją­ca ofer­tę zwięk­sza roz­po­zna­wal­ność oraz pod­kre­śla pro­fe­sjo­na­lizm. Warto roz­wa­żyć współ­pra­cę z fir­mą spe­cja­li­zu­ją­cą się w pro­jek­to­wa­niu i budo­wie sto­isk, aby uzy­skać efekt “wow”, a tym samym wyróż­nić się na tle konkurencji.

  4. Logistyka zwią­za­na z uczest­nic­twem w tar­gach zagra­nicz­nych

    Niezawodny trans­port mate­ria­łów, punk­tu­al­ne dosta­wy zabu­do­wy sto­iska oraz spraw­ne prze­miesz­cza­nie się mię­dzy hote­lem a halą tar­go­wą mają ogrom­ne zna­cze­nie dla kom­for­tu i efek­tyw­no­ści uczest­nic­twa w even­cie. W tym zakre­sie war­to posta­wić na spraw­dzo­ną, facho­wą fir­mę, jak KappExpo zaj­mu­ją­cą się trans­por­tem sto­isk tar­go­wych do miast w całej Europie. Dzięki temu mini­ma­li­zu­jesz stres i ryzy­ko opóź­nień, a tak­że spra­wiasz, że Twój zespół może sku­pić się na pra­cy merytorycznej.

  5. Formalności a wyjazd na tar­gi zagra­nicz­ne

    Dopełnienie wszel­kich for­mal­no­ści to pod­sta­wa udzia­łu w tar­gach. Już na eta­pie pod­ję­cia decy­zji o wyjeź­dzie na tar­gi nale­ży pamię­tać o wyku­pie­niu powierzch­ni wysta­wien­ni­czej dla sto­iska, zamó­wie­niu zabu­do­wy czy powie­rze­niu trans­por­tu fachow­com. Ważny jest też zakup bile­tów lotniczych/​pociągowych lub obra­nie naj­ko­rzyst­niej­szej tra­sy samo­cho­do­wej, jak rów­nież wyna­ję­cie miej­sca noc­le­go­we­go w dogod­nej loka­li­za­cji na czas poby­tu za gra­ni­cą. Wczesne zor­ga­ni­zo­wa­nie tych kwe­stii to nie tyl­ko oszczęd­ność pie­nię­dzy, ale i gwa­ran­cja spo­koj­ne­go, dobrze zapla­no­wa­ne­go wyjazdu.

Profesjonalne wsparcie a wyjazd na zagraniczne targi

W KappExpo od lat wspie­ra­my fir­my w kom­plek­so­wym two­rze­niu zabu­do­wy sto­iska tar­go­we­go – od pro­jek­to­wa­nia, przez reali­za­cję kon­cep­cji, aż po jej trans­port i ich mon­taż w dowol­nym mie­ście w Europie. Jeśli zatem wybie­rasz się na wyda­rze­nie w Monachium, Dusseldorfie, Brnie lub innej loka­li­za­cji – postaw na nasze doświad­cze­nie oraz spraw­dzo­ne roz­wią­za­nia. Zapraszamy!

Artur Usarek, ekspert branży wystawienniczej

Artur Usarek, spe­cja­li­sta bran­ży wysta­wien­ni­czej z 22 let­nim doświad­cze­niem. Koordynator setek pro­jek­tów i reali­za­cji sto­isk wysta­wo­wych na naj­więk­szych impre­zach tar­go­wych w Polsce i Europie. Ekspert i współ­wła­ści­ciel w fir­mie KappExpo sp. z o.o. Prywatnie mąż i ojciec, prak­tyk sztuk wal­ki i miło­śnik zabyt­ko­wych samo­cho­dów. W cyklu arty­ku­łów zdra­dza sekre­ty bran­ży wystawienniczej.