Wyjazd na targi za granicą to duże przedsięwzięcie pod względem organizacyjnym, finansowym oraz logistycznym. Aby zyskać z niego jak najwięcej korzyści, warto gruntownie się do niego przygotować – ale nie chodzi tutaj tylko o wykonanie efektownego stoiska. Sprawdź 5 kluczowych rzeczy, na które powinieneś zwrócić uwagę przed wydarzeniem i zaprezentuj się na nim profesjonalnie!
5 kwestii, o które należy zadbać przed wyjazdem na targi zagraniczne
Przygotowanie do udziału w wydarzeniu zagranicznym to proces wieloetapowy, który wymaga precyzyjnego planowania i koordynacji różnych działań. Poniżej znajdziesz ważne aspekty, o jakie warto zadbać przed wyjazdem na targi w Monachium, Dusseldorfie, Brnie czy innej miejscowości.
- Badanie rynku zagranicznego
Poznanie specyfiki branży, trendów, a także preferencji i oczekiwań Klientów z innego państwa pozwala zwiększyć skuteczność działań promocyjnych. Dzięki wiedzy o lokalnym rynku możesz podnieść szansę na atrakcyjne zaprezentowanie oferty danej grupie odbiorców, jak również zyskać przewagę nad konkurencją, która działa “po omacku”. To też ważny punkt, aby wypromować usługi czy produkty zgodnie z obowiązującymi normami kulturowymi oraz prawnymi.
- Wszechstronne przygotowanie materiałów na targi
Profesjonalne materiały promocyjne powinny być dostosowane językowo i kulturowo do kraju, w którym odbywają się targi. Przygotuj zatem przetłumaczone ulotki, katalogi czy banery. Zwróć też uwagę na to, czy zamieszczone na nich grafiki lub hasła reklamowe są poprawne pod względami prawno-etycznymi panującymi w danym kraju. Warto też wysłać zaproszenia w języku docelowym do ewentualnych partnerów biznesowych, aby odpowiednio wcześnie zaplanowali czas na odwiedzenie Twojego stoiska.
- Aranżacja stoiska targowego
Firmowy punkt na evencie międzynarodowym to wizytówka Twojej marki, dlatego musi on przyciągać wzrok, budować pozytywne pierwsze wrażenie, a także zachęcać do rozmowy. Dobrze zaprojektowana wystawa, spójna z identyfikacją wizualną marki i oryginalnie eksponująca ofertę zwiększa rozpoznawalność oraz podkreśla profesjonalizm. Warto rozważyć współpracę z firmą specjalizującą się w projektowaniu i budowie stoisk, aby uzyskać efekt “wow”, a tym samym wyróżnić się na tle konkurencji.
- Logistyka związana z uczestnictwem w targach zagranicznych
Niezawodny transport materiałów, punktualne dostawy zabudowy stoiska oraz sprawne przemieszczanie się między hotelem a halą targową mają ogromne znaczenie dla komfortu i efektywności uczestnictwa w evencie. W tym zakresie warto postawić na sprawdzoną, fachową firmę, jak KappExpo zajmującą się transportem stoisk targowych do miast w całej Europie. Dzięki temu minimalizujesz stres i ryzyko opóźnień, a także sprawiasz, że Twój zespół może skupić się na pracy merytorycznej.
- Formalności a wyjazd na targi zagraniczne
Dopełnienie wszelkich formalności to podstawa udziału w targach. Już na etapie podjęcia decyzji o wyjeździe na targi należy pamiętać o wykupieniu powierzchni wystawienniczej dla stoiska, zamówieniu zabudowy czy powierzeniu transportu fachowcom. Ważny jest też zakup biletów lotniczych/pociągowych lub obranie najkorzystniejszej trasy samochodowej, jak również wynajęcie miejsca noclegowego w dogodnej lokalizacji na czas pobytu za granicą. Wczesne zorganizowanie tych kwestii to nie tylko oszczędność pieniędzy, ale i gwarancja spokojnego, dobrze zaplanowanego wyjazdu.
Profesjonalne wsparcie a wyjazd na zagraniczne targi
W KappExpo od lat wspieramy firmy w kompleksowym tworzeniu zabudowy stoiska targowego – od projektowania, przez realizację koncepcji, aż po jej transport i ich montaż w dowolnym mieście w Europie. Jeśli zatem wybierasz się na wydarzenie w Monachium, Dusseldorfie, Brnie lub innej lokalizacji – postaw na nasze doświadczenie oraz sprawdzone rozwiązania. Zapraszamy!

Artur Usarek, specjalista branży wystawienniczej z 22 letnim doświadczeniem. Koordynator setek projektów i realizacji stoisk wystawowych na największych imprezach targowych w Polsce i Europie. Ekspert i współwłaściciel w firmie KappExpo sp. z o.o. Prywatnie mąż i ojciec, praktyk sztuk walki i miłośnik zabytkowych samochodów. W cyklu artykułów zdradza sekrety branży wystawienniczej.