Rosnąca świadomość ekologiczna powoduje, że coraz więcej firm stawia na zrównoważone rozwiązania – także w kontekście udziału w eventach branżowych. Eco-friendly stoisko targowe stało się swego rodzaju symbolem odpowiedzialności i dbałości o środowisko. To nie tylko trend, ale wręcz odpowiedź na potrzeby współczesnych konsumentów, którzy coraz częściej wybierają świadomie rozwijające się marki. Co sprawia, że tego typu wystawa wyróżnia się na tle innych rozwiązań? Jak przygotować eko stoisko targowe?
Wykorzystanie ekologicznych materiałów
Podstawą eco-friendly stoiska są materiały przyjazne środowisku, takie jak drewno, metal, tektura falista, płyty OS. Do jego stworzenia coraz częściej stosuje się też kompozyty naturalne, a także elementy z PVC, czyli polimeru, który można poddać recyklingowi nawet siedmiokrotnie. Dzięki temu bowiem możliwa jest minimalizacja odpadów powstałych przy budowie, wymianie, naprawie czy renowacji stoiska targowego.
Wielokrotne zastosowanie modułów
Wystawa stworzona zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju i podejścia zero waste ma wszechstronny charakter. Oznacza to, że nadaje się do wielorazowego użytku, dzięki modułowej konstrukcji. Sprawia to, że z łatwością można dostosować ją do różnych wydarzeń, stwarzając rozmaite konfiguracje. Minimalizuje to konieczność inwestowania w nowe elementy przy każdej okazji. Stoisko targowe tego typu jest nie tylko praktyczne i eko, ale też łatwe w transporcie oraz przechowywaniu, co służy zmniejszaniu emisji CO2 związanej z jego logistyką.
Energooszczędność
Kolejną ważną cechą eco-friendly stoiska targowego jest jego energooszczędność. Standardem staje się stosowanie w wystawach oświetlenia LED, które zużywa zdecydowanie mniej prądu niż tradycyjne źródła światła żarnikowe, halogenowe czy ksenonowe.
Zalety posiadania eko stoiska targowego
Eco-friendly stoiska targowe łączą innowacyjność, estetykę i odpowiedzialność ekologiczną. Firmy, które decydują się na takie rozwiązania, zyskują oszczędności długoterminowe, przyciągają uwagę na evencie, a także podkreślają swoje zaangażowanie w ochronę środowiska. Tego typu wystawy to nie tylko kwestia etyki, ale również strategii marketingowej. Świadome marki cieszą się pozytywnym odbiorem klientów i partnerów biznesowych, którzy coraz częściej kierują się wartościami ekologicznymi przy wyborze kontrahentów.Chcesz zainwestować w eko stoisko targowe? Pragniesz zaprezentować swoją markę jako nowoczesną oraz świadomą w zakresie zrównoważonego rozwoju? Szukasz fachowców, którzy pomogą Ci przygotować się do uczestnictwa w wydarzeniu branżowym? Zapraszamy do KappExpo! Dysponujemy szerokim doświadczeniem w budowie stoisk targowych dla Klientów z Krakowa, Warszawy, Kielc i innych miast na terenie całego kraju.
Artur Usarek, specjalista branży wystawienniczej z 22 letnim doświadczeniem. Koordynator setek projektów i realizacji stoisk wystawowych na największych imprezach targowych w Polsce i Europie. Ekspert i współwłaściciel w firmie KappExpo sp. z o.o. Prywatnie mąż i ojciec, praktyk sztuk walki i miłośnik zabytkowych samochodów. W cyklu artykułów zdradza sekrety branży wystawienniczej.