Uczestnictwo w targach branżowych w Polsce lub za granicą, na przykład w Monachium, wiąże się z licznymi zaletami. Wśród atutów warto zwrócić uwagę na możliwość skompletowania cennych informacji od potencjalnych klientów. Przeczytaj artykuł, aby dowiedzieć się, dlaczego feedback jest tak bardzo ważny, a także jakie istnieją sposoby wykonania badania rynku podczas tego typu wydarzeń!
Czym jest badanie rynku i dlaczego warto je przeprowadzać?
Badanie rynku to złożony proces, na który składa się zbieranie i analizowanie danych dotyczących preferencji, potrzeb czy oczekiwań potencjalnych klientów, jak również warunków panujących w branży. Dzięki niemu możemy lepiej zrozumieć odbiorców, a także dynamiczne trendy. To z kolei dostarcza informacji na temat tego, na jakim polu firma ma szansę zyskania przewagi nad konkurencją i nad jakimi słabymi stronami marki lub produktu powinna jeszcze pracować.
Wzięcie udziału w targach oraz posiadanie na nich własnego stoiska wystawienniczego tworzy idealne okoliczności do przeprowadzenia badania rynku, ponieważ eventy branżowe zrzeszają w jednym miejscu szeroką grupę odbiorców zainteresowanych danym sektorem.
Przydatne narzędzia do badania rynku na targach
Istnieje wiele metod przeprowadzania badań rynku, a najprostszą z nich jest rozmowa. W trakcie dużej imprezy branżowej nie zawsze jednak mamy czas, aby poprowadzić długi, złożony dialog. Podczas tego typu wydarzeń często brakuje też warunków do zapisania najważniejszych spostrzeżeń, aby o nich nie zapomnieć. Z tego powodu warto sięgać po inne, sprawdzone i polecane sposoby, które prezentujemy poniżej.
- Przygotowanie ankiet dla gości – krótkie zestawy pytań, których wypełnienie nie zajmuje więcej niż kilka minut to świetne rozwiązanie, aby poznać konkretne dane na temat klientów, ich opinie i oczekiwania względem towaru czy usługi,
- Wykorzystanie cyfrowych rozwiązań – nowoczesne technologie skutecznie przyciągają uwagę, a także ułatwiają ludziom przekazanie informacji. Przygotuj zatem na targi w Monachium, Frankfurcie, Dusseldorfie bądź innej miejscowości, na przykład aplikację do pozyskiwania leadów, kody QR przenoszące do profili w social mediach czy ankiety w formie elektronicznej,
- Zadbanie o środki motywacyjne – aby mieć pewność zebrania szerokiego zakresu danych, zaopatrz się w drobne upominki zachęcające ludzi do poświęcenia czasu na przekazanie opinii. Mogą mieć one formę próbki produktu, słodkiego przysmaku, ulotki ze zniżką czy kuponu dającego możliwość wzięcia udziału w losowaniu nagrody,
- Zachęcanie do interakcji – stoisko wystawiennicze pozostawione samo sobie nie dostarczy informacji na temat klientów, z kolei ankiety są źródłem ograniczonego zakresu danych. Z tego powodu tak ważne jest mobilizowanie do zatrzymywania się przy punkcie i nawiązywanie bezpośredniego kontaktu z potencjalnymi klientami. Można dokonywać tego dzięki demonstracji produktów. Takie działanie pozwala na uzyskanie bezcennych spostrzeżeń, których nie da się przewidzieć pytaniem w formularzu.
Analiza danych i wykorzystanie wniosków
Po zebraniu danych i ich gruntownej, rzetelnej analizie, jako przedsiębiorca możesz dostosować swoją strategię marketingową oraz ofertę do rzeczywistych potrzeb klientów. To wyjątkowo skuteczny scenariusz, aby zwiększyć szansę marki na sukces w branży.
Warto pamiętać, że w dużej mierze zależy on od odpowiedniego przygotowania punktu wystawienniczego oraz aktywnego angażowania odwiedzających. Jeśli zatem chcesz podejść do uczestnictwa na targach w sposób profesjonalny – powierz budowę stoiska fachowcom z firmy KappExpo! Do sprawdzenia pełnej oferty zapraszamy przedsiębiorców z Krakowa, Warszawy, Kielc, jak również innych miast.

Artur Usarek, specjalista branży wystawienniczej z 22 letnim doświadczeniem. Koordynator setek projektów i realizacji stoisk wystawowych na największych imprezach targowych w Polsce i Europie. Ekspert i współwłaściciel w firmie KappExpo sp. z o.o. Prywatnie mąż i ojciec, praktyk sztuk walki i miłośnik zabytkowych samochodów. W cyklu artykułów zdradza sekrety branży wystawienniczej.