Wzięcie udziału w targach branżowych w roli wystawcy, a dodatkowo po raz pierwszy może wydawać się skomplikowanym, trudnym wyzwaniem. W końcu na tego typu wydarzenie musimy przygotować szereg rzeczy – w tym stoisko wystawiennicze z pełnym wyposażeniem, materiały promocyjne oraz prezentujące ofertę. Nie można pominąć też odpowiedniego ubioru, a także szkolenia dla zespołu. Jak podejść do tej kwestii, aby wyróżnić się na tle konkurencji i dzięki przedsięwzięciu zyskać nowych klientów?
Wyznaczenie poprzeczki i dążenie do realizacji celów
Rozpoczynając przygodę z targami, warto wiedzieć, że podstawą pomyślnego uczestnictwa w wydarzeniach branżowych jest trzymanie się ściśle określonych celów, które chcemy osiągnąć. Strategia działania może obejmować, na przykład aspekty wizerunkowe dla firmy, budowanie świadomości marki, pozyskiwanie współprac biznesowych, promocję nowych produktów czy usług.
Aby jednak poprawnie sformułować wspomniane cele, musimy dokonać gruntownej analizy grupy docelowej, do której kierować będziemy między innymi katalogi, ulotki, plakaty, banery czy inne materiały reklamowe. Należy pamiętać bowiem, że klient hurtowy oraz detaliczny będzie miał odmienne potrzeby. Ma to bezpośredni wpływ na formę przekazu promocyjnych treści, które powinniśmy dostosować do rodzaju odbiorcy.
Przygotowanie materiałów i pracowników
Tworząc materiały reklamowe na wydarzenie branżowe, warto pamiętać, aby były one angażujące, przyciągające wzrok oraz spójne z całą zabudową stoiska targowego. Równie ważna jest zatem ich strona estetyczna i merytoryczna. Co więcej, niezbędne jest odpowiednie przeszkolenie pracowników, na przykład pod kątem tego, jak nawiązywać relacje z potencjalnymi klientami/kontrahentami. Zespół musi wiedzieć też, co robić, aby w sposób atrakcyjny, nienachalny prezentować ofertę. Kluczowe jest również dobranie dla niego jednakowych, eleganckich strojów z firmowym logo. Dzięki temu uczestnicy targów będą mogli z łatwością znaleźć osoby reprezentujące markę w tłumie.
Przygotowanie stoiska na pierwsze targi
Ten punkt w przygotowaniach wymaga szczególnej uwagi. Stoisko wystawowe na targach odgrywa bowiem rolę wizytówki firmy. Jego wykonanie, walory estetyczne i użytkowe są wyrazem profesjonalizmu oraz otwartego podejścia do klientów. W tym kontekście należy pamiętać, że podczas wydarzenia dążymy do tego, aby wybić się na tle konkurencji, która promuje podobne usługi lub produkty. Z tego powodu nie warto stawiać na standardowe, szablonowe i podobne do innych stoiska wystawiennicze – często oferowane przez organizatorów wydarzenia. To częsty, poważny błąd popełniany przez przedsiębiorców biorących udział w targach po raz pierwszy.
Układ stoiska powinien być dopasowany do postawionych celów. Jeśli zatem zależy nam na networkingu – przygotujmy komfortowe miejsce do rozmów. Wprowadzając nowy produkt na rynek – stwórzmy efektowną przestrzeń ekspozycyjną, a stawiając na sprzedaż artykułów – ustawmy na pierwszym planie praktyczną ladę z pięknie zaprezentowanymi artykułami.
Spersonalizowane stoisko wystawiennicze
Aby osiągnąć wysoką skuteczność uczestnictwa w targach, zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem jest wykonanie własnego stoiska wystawowego. Dobrym pomysłem jest zlecenie przygotowania go doświadczonej w branży firmie, takiej jak KappExpo. Fachowcy zajmują się projektowaniem oraz tworzeniem solidnej zabudowy modułowej lub kasetonowej, którą wyróżniają liczne zalety, między innymi możliwość bezproblemowego magazynowania, modyfikowania, transportu, montażu oraz demontażu. Taką zabudowę można wykorzystać wiele razy na różnych eventach w Warszawie, Krakowie, Kielcach, Poznaniu, Monachium, Frankfurcie, Dortmund czy innych miejscach.
Skontaktuj się z nami już dziś, aby zlecić specjalistom przygotowanie unikalnego stoiska targowego, a tym samym zyskać więcej czasu na dopracowanie pozostałych kwestii przed pojawieniem się po raz pierwszy na evencie branżowym. Zapraszamy!
Artur Usarek, specjalista branży wystawienniczej z 22 letnim doświadczeniem. Koordynator setek projektów i realizacji stoisk wystawowych na największych imprezach targowych w Polsce i Europie. Ekspert i współwłaściciel w firmie KappExpo sp. z o.o. Prywatnie mąż i ojciec, praktyk sztuk walki i miłośnik zabytkowych samochodów. W cyklu artykułów zdradza sekrety branży wystawienniczej.