Pierwszy raz na targach wystawienniczych. Jak się do tego przygotować?

Wzięcie udzia­łu w tar­gach bran­żo­wych w roli wystaw­cy, a dodat­ko­wo po raz pierw­szy może wyda­wać się skom­pli­ko­wa­nym, trud­nym wyzwa­niem. W koń­cu na tego typu wyda­rze­nie musi­my przy­go­to­wać sze­reg rze­czy – w tym sto­isko wysta­wien­ni­cze z peł­nym wypo­sa­że­niem, mate­ria­ły pro­mo­cyj­ne oraz pre­zen­tu­ją­ce ofer­tę. Nie moż­na pomi­nąć też odpo­wied­nie­go ubio­ru, a tak­że szko­le­nia dla zespo­łu. Jak podejść do tej kwe­stii, aby wyróż­nić się na tle kon­ku­ren­cji i dzię­ki przed­się­wzię­ciu zyskać nowych klien­tów?

Wyznaczenie poprzeczki i dążenie do realizacji celów

Rozpoczynając przy­go­dę z tar­ga­mi, war­to wie­dzieć, że pod­sta­wą pomyśl­ne­go uczest­nic­twa w wyda­rze­niach bran­żo­wych jest trzy­ma­nie się ści­śle okre­ślo­nych celów, któ­re chce­my osią­gnąć. Strategia dzia­ła­nia może obej­mo­wać, na przy­kład aspek­ty wize­run­ko­we dla fir­my, budo­wa­nie świa­do­mo­ści mar­ki, pozy­ski­wa­nie współ­prac biz­ne­so­wych, pro­mo­cję nowych pro­duk­tów czy usług.

Aby jed­nak popraw­nie sfor­mu­ło­wać wspo­mnia­ne cele, musi­my doko­nać grun­tow­nej ana­li­zy gru­py doce­lo­wej, do któ­rej kie­ro­wać będzie­my mię­dzy inny­mi kata­lo­gi, ulot­ki, pla­ka­ty, bane­ry czy inne mate­ria­ły rekla­mo­we. Należy pamię­tać bowiem, że klient hur­to­wy oraz deta­licz­ny będzie miał odmien­ne potrze­by. Ma to bez­po­śred­ni wpływ na for­mę prze­ka­zu pro­mo­cyj­nych tre­ści, któ­re powin­ni­śmy dosto­so­wać do rodza­ju odbior­cy.

Przygotowanie materiałów i pracowników

Tworząc mate­ria­ły rekla­mo­we na wyda­rze­nie bran­żo­we, war­to pamię­tać, aby były one anga­żu­ją­ce, przy­cią­ga­ją­ce wzrok oraz spój­ne z całą zabu­do­wą sto­iska tar­go­we­go. Równie waż­na jest zatem ich stro­na este­tycz­na i mery­to­rycz­na. Co wię­cej, nie­zbęd­ne jest odpo­wied­nie prze­szko­le­nie pra­cow­ni­ków, na przy­kład pod kątem tego, jak nawią­zy­wać rela­cje z poten­cjal­ny­mi klientami/​kontrahentami. Zespół musi wie­dzieć też, co robić, aby w spo­sób atrak­cyj­ny, nie­na­chal­ny pre­zen­to­wać ofer­tę. Kluczowe jest rów­nież dobra­nie dla nie­go jed­na­ko­wych, ele­ganc­kich stro­jów z fir­mo­wym logo. Dzięki temu uczest­ni­cy tar­gów będą mogli z łatwo­ścią zna­leźć oso­by repre­zen­tu­ją­ce mar­kę w tłu­mie.

Przygotowanie stoiska na pierwsze targi

Ten punkt w przy­go­to­wa­niach wyma­ga szcze­gól­nej uwa­gi. Stoisko wysta­wo­we na tar­gach odgry­wa bowiem rolę wizy­tów­ki fir­my. Jego wyko­na­nie, walo­ry este­tycz­ne i użyt­ko­we są wyra­zem pro­fe­sjo­na­li­zmu oraz otwar­te­go podej­ścia do klien­tów. W tym kon­tek­ście nale­ży pamię­tać, że pod­czas wyda­rze­nia dąży­my do tego, aby wybić się na tle kon­ku­ren­cji, któ­ra pro­mu­je podob­ne usłu­gi lub pro­duk­ty. Z tego powo­du nie war­to sta­wiać na stan­dar­do­we, sza­blo­no­we i podob­ne do innych sto­iska wysta­wien­ni­cze – czę­sto ofe­ro­wa­ne przez orga­ni­za­to­rów wyda­rze­nia. To czę­sty, poważ­ny błąd popeł­nia­ny przez przed­się­bior­ców bio­rą­cych udział w tar­gach po raz pierw­szy.

Układ sto­iska powi­nien być dopa­so­wa­ny do posta­wio­nych celów. Jeśli zatem zale­ży nam na networ­kin­gu – przy­go­tuj­my kom­for­to­we miej­sce do roz­mów. Wprowadzając nowy pro­dukt na rynek – stwórz­my efek­tow­ną prze­strzeń eks­po­zy­cyj­ną, a sta­wia­jąc na sprze­daż arty­ku­łów – ustaw­my na pierw­szym pla­nie prak­tycz­ną ladę z pięk­nie zapre­zen­to­wa­ny­mi arty­ku­ła­mi.

Spersonalizowane stoisko wystawiennicze

Aby osią­gnąć wyso­ką sku­tecz­ność uczest­nic­twa w tar­gach, zde­cy­do­wa­nie naj­lep­szym roz­wią­za­niem jest wyko­na­nie wła­sne­go sto­iska wysta­wo­we­go. Dobrym pomy­słem jest zle­ce­nie przy­go­to­wa­nia go doświad­czo­nej w bran­ży fir­mie, takiej jak KappExpo. Fachowcy zaj­mu­ją się pro­jek­to­wa­niem oraz two­rze­niem solid­nej zabu­do­wy modu­ło­wej lub kase­to­no­wej, któ­rą wyróż­nia­ją  licz­ne zale­ty, mię­dzy inny­mi moż­li­wość bez­pro­ble­mo­we­go maga­zy­no­wa­nia, mody­fi­ko­wa­nia, trans­por­tu, mon­ta­żu oraz demon­ta­żu. Taką zabu­do­wę moż­na wyko­rzy­stać wie­le razy na róż­nych even­tach w Warszawie, Krakowie, Kielcach, Poznaniu, Monachium, Frankfurcie, Dortmund czy innych miej­scach.

Skontaktuj się z nami już dziś, aby zle­cić spe­cja­li­stom przy­go­to­wa­nie uni­kal­ne­go sto­iska tar­go­we­go, a tym samym zyskać wię­cej cza­su na dopra­co­wa­nie pozo­sta­łych kwe­stii przed poja­wie­niem się po raz pierw­szy na even­cie bran­żo­wym. Zapraszamy!

Artur Usarek, ekspert branży wystawienniczej

Artur Usarek, spe­cja­li­sta bran­ży wysta­wien­ni­czej z 22 let­nim doświad­cze­niem. Koordynator setek pro­jek­tów i reali­za­cji sto­isk wysta­wo­wych na naj­więk­szych impre­zach tar­go­wych w Polsce i Europie. Ekspert i współ­wła­ści­ciel w fir­mie KappExpo sp. z o.o. Prywatnie mąż i ojciec, prak­tyk sztuk wal­ki i miło­śnik zabyt­ko­wych samo­cho­dów. W cyklu arty­ku­łów zdra­dza sekre­ty bran­ży wysta­wien­ni­czej.