Na eventach branżowych regularnie pojawiają się firmy z ugruntowaną pozycją na rynku, a także młode, dynamicznie rozwijające się przedsiębiorstwa. Wydarzenia te stanowią bowiem niezwykle ważny element strategii marketingowych mających na celu zarówno utrzymanie rozpoznawalności marki, jak i efektywną ekspansję na rynki zagraniczne. W jaki sposób targi krajowe bądź międzynarodowe, na przykład w Monachium, Frankfurcie czy Dusseldorfie, przyczyniają się do wzmocnienia pozycji w branży? Co dokładnie wiąże się z udziałem w tych eventach?
Wykorzystanie rozgłosu targów do promocji biznesu
Zwykle targi to duże i powszechnie reklamowane w mediach wydarzenia. Z tego powodu już samo zamieszczenie logo danej firmy na plakacie czy stronie internetowej ich organizatorów sprawia, że marka zyskuje na rozpoznawalności. Podczas eventu z kolei na stoiskach wystawienniczych prezentowane są produkty lub usługi klientom indywidualnym oraz biznesowym. Jest to szansa dla firm, które pragną promować swoją działalność jako aktywne, stale rozwijające się przedsiębiorstwo, a także podmiotów budujących wizerunek profesjonalnego, godnego zaufania partnera.
Zapoznanie się z ofertami konkurentów i ocena własnej pozycji rynkowej
Uczestnictwo w targach pozwala też na poznanie profili konkurencyjnych firm, a także dokonanie rzetelnej oceny własnej pozycji rynkowej. To umożliwia natomiast wyciągnięcie wniosków na temat mocnych oraz słabych stron przedsiębiorstwa, jak również znalezienie motywacji i inspiracji do rozwoju, ale także wprowadzania innowacyjnych rozwiązań do oferty.
Co więcej, targi to świetne miejsce do omówienia wyzwań, a także problemów branżowych z potencjalnymi klientami, dostawcami czy kontrahentami. Stwarzają one bowiem przestrzeń do wymiany doświadczeń oraz znalezienia rozwiązań, które mogą usprawnić funkcjonowanie firmy, jak również przygotować ją do ekspansji. Lepsze poznanie specyfiki danej branży, trendów panujących w innych krajach oraz konkurencji pozwala bowiem na opracowanie skutecznej strategii wejścia na nowy rynek.
Spotkanie z kluczowymi graczami w branży i nawiązywanie wartościowych relacji biznesowych
Otwieranie firmy na nowe rynki to złożony proces, któremu zdecydowanie służy udział w targach branżowych. Posiadanie interesującego, przyciągającego wzrok stoiska wystawowego pozytywnie wpływa na obraz przedsiębiorstwa, sprawiając, że staje się wiarygodne i rzetelne w oczach innych. Poza tym na tego typu wydarzeniach można spotkać przedstawicieli firm z różnych krajów. Stwarza to znakomitą okazję do pozyskania nowych kontraktów, nawiązania relacji z zagranicznymi partnerami biznesowymi, a tym samym rozwinięcie eksportu poprzez posiadanie międzynarodowych kontaktów.
Niezbędnym elementem uczestnictwa w targach jest jednak posiadanie stoiska wystawienniczego. Jeśli zatem wybierasz się na wydarzenie organizowane w Krakowie, Warszawie, Frankfurcie, Dusseldorfie bądź Monachium – powierz nam przygotowanie funkcjonalnej i efektownej zabudowy stoiska już dziś! Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu z KappExpo.
Artur Usarek, specjalista branży wystawienniczej z 22 letnim doświadczeniem. Koordynator setek projektów i realizacji stoisk wystawowych na największych imprezach targowych w Polsce i Europie. Ekspert i współwłaściciel w firmie KappExpo sp. z o.o. Prywatnie mąż i ojciec, praktyk sztuk walki i miłośnik zabytkowych samochodów. W cyklu artykułów zdradza sekrety branży wystawienniczej.