Nowoczesne technologie a wystawiennictwo

Eventy bran­żo­we sta­no­wią ide­al­ną prze­strzeń do tego, aby zapre­zen­to­wać inno­wa­cyj­ne pro­duk­ty czy usłu­gi, jak rów­nież stwo­rzyć wize­ru­nek fir­my sta­wia­ją­cej na roz­wój i będą­cej lide­rem w bran­ży. Aby jed­nak osią­gnąć te cele, nale­ży przy­go­to­wać na tar­gi uni­kal­ne sto­isko wypo­sa­żo­ne w ele­men­ty wyróż­nia­ją­ce mar­kę na tle innych oraz wizu­al­nie przy­cią­ga­ją­ce klien­tów. Jakie roz­wią­za­nia sto­su­je się w tym kon­tek­ście? Co spra­wia, że war­to je wdra­żać?

Technologie, po które warto sięgać na targach

Jeśli zale­ży nam na sto­isku wysta­wien­ni­czym, któ­re będzie rzu­ca­ło się w oczy, gene­ro­wa­ło zain­te­re­so­wa­nie poten­cjal­nych klien­tów i kon­tra­hen­tów, a tak­że budo­wa­ło wize­ru­nek fir­my jako nie­sza­blo­no­wej, pomy­sło­wej orga­ni­za­cji – powin­ni­śmy się­gnąć po zaawan­so­wa­ne tech­no­lo­gicz­nie ele­men­ty. Należą do nich mię­dzy inny­mi:

  • ekra­ny doty­ko­we – któ­re pozwa­la­ją odwie­dza­ją­cym na samo­dziel­ne prze­glą­da­nie kata­lo­gów czy wizu­ali­za­cji 3D, a nawet per­so­na­li­zo­wa­nie pro­duk­tów. Dzięki temu moż­na pre­zen­to­wać ofer­tę w spo­sób dyna­micz­ny oraz eko­lo­gicz­ny – bez dru­ko­wa­nia sze­re­gu bro­szur,
  • AR i VR – prze­no­szą­ce odwie­dza­ją­cych w zupeł­nie nowy wymiar pre­zen­ta­cji. Augmented reali­ty (roz­sze­rzo­na rze­czy­wi­stość) umoż­li­wia nakła­da­nie cyfro­wych obra­zów na rze­czy­wi­ste pro­duk­ty, nato­miast wir­tu­al­na rze­czy­wi­stość pozwa­la na reali­stycz­ne wyciecz­ki po zakła­dzie pro­duk­cyj­nym, obej­rze­nie funk­cjo­nal­no­ści maszyn czy anga­żu­ją­cej emo­cjo­nal­nie histo­rii, na przy­kład o powsta­niu mar­ki,
  • holo­gra­my – sta­ją­ce się coraz częst­szym ele­men­tem sto­isk tar­go­wych. Dzięki nim moż­na stwo­rzyć wido­wi­sko­we pre­zen­ta­cje pro­duk­tów w prze­strze­ni 3D,
  • prze­strzen­ny map­ping 3D – czy­li inte­rak­tyw­na pro­jek­cja wizu­ali­za­cji na powierzch­ni trój­wy­mia­ro­wej pozwa­la­ją­ca na two­rze­nie dyna­micz­nych, reali­stycz­nych wizu­ali­za­cji na róż­nych obiek­tach,
  • kody QR do zeska­no­wa­nia, aby pobrać apli­ka­cję mobil­ną – dzię­ki któ­rej użyt­kow­nik otrzy­mu­je sper­so­na­li­zo­wa­ne infor­ma­cje, powia­do­mie­nia o pro­mo­cjach czy zapro­sze­nia do wzię­cia udzia­łu w wyda­rze­niach na sto­isku bądź w innym miej­scu, co umoż­li­wia pod­trzy­my­wa­nie jego zain­te­re­so­wa­nia.

Dlaczego warto postawić na nowoczesne technologie na stoisku targowym?

Nowoczesne tech­no­lo­gie to nie tyl­ko gadże­ty – to narzę­dzia, któ­re poma­ga­ją budo­wać wyjąt­ko­we doświad­cze­nia i rela­cje z klien­ta­mi. Stosując wyżej opi­sa­ne ele­men­ty w zabu­do­wie sto­iska, moż­na wie­le zyskać. Pozwalają one na wyróż­nie­nie fir­my na tle kon­ku­ren­cji, a tym samym wzbu­dze­nie zain­te­re­so­wa­nia swo­ją ofer­tą wśród sze­ro­kie­go gro­na osób. Innowacyjne roz­wią­za­nia zna­ko­mi­cie anga­żu­ją poten­cjal­nych klien­tów, dzię­ki cze­mu zapa­mię­tu­ją oni mar­kę na dłu­żej, a przed­się­bior­cy real­nie zwięk­sza­ją szan­se na pod­nie­sie­nie sprze­da­ży.

Co wię­cej, tech­no­lo­gie, takie jak VR, pozwa­la­ją na poka­za­nie pro­duk­tów w spo­sób kom­plek­so­wy i przy­stęp­ny. Za ich pomo­cą nie musi­my przy­wo­zić na event fizycz­nych kon­struk­cji bądź maszyn, a zamiast tego może­my zapre­zen­to­wać je w for­mie cyfro­wej, co jest prak­tycz­ne oraz eko­lo­gicz­ne. Sięganie po wspo­mnia­ne roz­wią­za­nia pod­kre­śla też cha­rak­ter mar­ki, two­rząc jej wize­ru­nek jako lide­ra w bran­ży. Warto więc inwe­sto­wać w inno­wa­cje, aby sku­tecz­nie przy­cią­gać uwa­gę.

Firmy z Krakowa, Warszawy, Kielc i innych miast na tere­nie całe­go kra­ju przy­stę­pu­ją­ce do budo­wy sto­iska tar­go­we­go – zapra­sza­my do współ­pra­cy! W KappExpo mamy doświad­cze­nie, nie­zbęd­ne zaple­cze tech­nicz­ne, a tak­że wie­dzę, dzię­ki cze­mu bez kło­po­tu przy­go­tu­je­my efek­tow­ną kon­struk­cję wypo­sa­żo­ną w naj­now­sze roz­wią­za­nia tech­no­lo­gicz­ne. Zachęcamy do pozna­nia nasze­go port­fo­lio!

Artur Usarek, ekspert branży wystawienniczej

Artur Usarek, spe­cja­li­sta bran­ży wysta­wien­ni­czej z 22 let­nim doświad­cze­niem. Koordynator setek pro­jek­tów i reali­za­cji sto­isk wysta­wo­wych na naj­więk­szych impre­zach tar­go­wych w Polsce i Europie. Ekspert i współ­wła­ści­ciel w fir­mie KappExpo sp. z o.o. Prywatnie mąż i ojciec, prak­tyk sztuk wal­ki i miło­śnik zabyt­ko­wych samo­cho­dów. W cyklu arty­ku­łów zdra­dza sekre­ty bran­ży wysta­wien­ni­czej.