Eventy branżowe stanowią idealną przestrzeń do tego, aby zaprezentować innowacyjne produkty czy usługi, jak również stworzyć wizerunek firmy stawiającej na rozwój i będącej liderem w branży. Aby jednak osiągnąć te cele, należy przygotować na targi unikalne stoisko wyposażone w elementy wyróżniające markę na tle innych oraz wizualnie przyciągające klientów. Jakie rozwiązania stosuje się w tym kontekście? Co sprawia, że warto je wdrażać?
Technologie, po które warto sięgać na targach
Jeśli zależy nam na stoisku wystawienniczym, które będzie rzucało się w oczy, generowało zainteresowanie potencjalnych klientów i kontrahentów, a także budowało wizerunek firmy jako nieszablonowej, pomysłowej organizacji – powinniśmy sięgnąć po zaawansowane technologicznie elementy. Należą do nich między innymi:
- ekrany dotykowe – które pozwalają odwiedzającym na samodzielne przeglądanie katalogów czy wizualizacji 3D, a nawet personalizowanie produktów. Dzięki temu można prezentować ofertę w sposób dynamiczny oraz ekologiczny – bez drukowania szeregu broszur,
- AR i VR – przenoszące odwiedzających w zupełnie nowy wymiar prezentacji. Augmented reality (rozszerzona rzeczywistość) umożliwia nakładanie cyfrowych obrazów na rzeczywiste produkty, natomiast wirtualna rzeczywistość pozwala na realistyczne wycieczki po zakładzie produkcyjnym, obejrzenie funkcjonalności maszyn czy angażującej emocjonalnie historii, na przykład o powstaniu marki,
- hologramy – stające się coraz częstszym elementem stoisk targowych. Dzięki nim można stworzyć widowiskowe prezentacje produktów w przestrzeni 3D,
- przestrzenny mapping 3D – czyli interaktywna projekcja wizualizacji na powierzchni trójwymiarowej pozwalająca na tworzenie dynamicznych, realistycznych wizualizacji na różnych obiektach,
- kody QR do zeskanowania, aby pobrać aplikację mobilną – dzięki której użytkownik otrzymuje spersonalizowane informacje, powiadomienia o promocjach czy zaproszenia do wzięcia udziału w wydarzeniach na stoisku bądź w innym miejscu, co umożliwia podtrzymywanie jego zainteresowania.
Dlaczego warto postawić na nowoczesne technologie na stoisku targowym?
Nowoczesne technologie to nie tylko gadżety – to narzędzia, które pomagają budować wyjątkowe doświadczenia i relacje z klientami. Stosując wyżej opisane elementy w zabudowie stoiska, można wiele zyskać. Pozwalają one na wyróżnienie firmy na tle konkurencji, a tym samym wzbudzenie zainteresowania swoją ofertą wśród szerokiego grona osób. Innowacyjne rozwiązania znakomicie angażują potencjalnych klientów, dzięki czemu zapamiętują oni markę na dłużej, a przedsiębiorcy realnie zwiększają szanse na podniesienie sprzedaży.
Co więcej, technologie, takie jak VR, pozwalają na pokazanie produktów w sposób kompleksowy i przystępny. Za ich pomocą nie musimy przywozić na event fizycznych konstrukcji bądź maszyn, a zamiast tego możemy zaprezentować je w formie cyfrowej, co jest praktyczne oraz ekologiczne. Sięganie po wspomniane rozwiązania podkreśla też charakter marki, tworząc jej wizerunek jako lidera w branży. Warto więc inwestować w innowacje, aby skutecznie przyciągać uwagę.
Firmy z Krakowa, Warszawy, Kielc i innych miast na terenie całego kraju przystępujące do budowy stoiska targowego – zapraszamy do współpracy! W KappExpo mamy doświadczenie, niezbędne zaplecze techniczne, a także wiedzę, dzięki czemu bez kłopotu przygotujemy efektowną konstrukcję wyposażoną w najnowsze rozwiązania technologiczne. Zachęcamy do poznania naszego portfolio!
Artur Usarek, specjalista branży wystawienniczej z 22 letnim doświadczeniem. Koordynator setek projektów i realizacji stoisk wystawowych na największych imprezach targowych w Polsce i Europie. Ekspert i współwłaściciel w firmie KappExpo sp. z o.o. Prywatnie mąż i ojciec, praktyk sztuk walki i miłośnik zabytkowych samochodów. W cyklu artykułów zdradza sekrety branży wystawienniczej.