O co pytać Klientów na stoisku targowym, aby ich lepiej poznać?

 Feedback to pod­sta­wa pod­czas pro­wa­dze­nia biz­ne­su. Dzięki odpo­wie­dziom od klien­tów moż­na, mię­dzy inny­mi szyb­ko poznać potrze­by kon­su­men­tów, dowie­dzieć się, co przy­cią­ga ich uwa­gę na sto­isku tar­go­wym, z czym fir­ma się im koja­rzy, a tak­że, jakie ele­men­ty z ofer­ty wyma­ga­ją popra­wy. Feedback to pro­sty, a zara­zem tani i sku­tecz­ny spo­sób na to, aby dosko­na­le poznać odbior­ców. Jak jed­nak uzy­skać istot­ne infor­ma­cje? O co pytać, robiąc bada­nie ryn­ku pod­czas tar­gów branżowych?

Jakie pytania warto zadawać, żeby poznać klienta?

Rozmowę z klien­tem pod­czas tar­gów war­to zaini­cjo­wać od rze­czy pro­stych, pyta­jąc na przy­kład o powo­dy przy­by­cia na event. Dzięki temu jed­no­cze­śnie może­my dowie­dzieć się, na przykład:

  • cze­go poszu­ku­je klient – czy tyl­ko chce poznać ofer­tę firm, czy potrze­bu­je kon­kret­ne­go rozwiązania,
  • czy porów­nu­je ofer­ty kon­ku­ren­cyj­nych przed­się­biorstw i brał pod uwa­gę naszą firmę,
  • czy jest zado­wo­lo­ny z przy­by­cia na event oraz jakie ma pla­ny na naj­bliż­sze godziny,
  • co przy­cią­ga jego uwa­gę na naszym sto­isku tar­go­wym.

To wła­śnie na począt­ku musi­my zyskać zaufa­nie klien­ta i poka­zać mu, że wca­le nie chce­my być w sto­sun­ku do nie­go natar­czy­wi, za wszel­ką cenę zachę­ca­jąc go do korzy­sta­nia z ofer­ty. Dzięki temu w kolej­nym eta­pie może­my zadać danej oso­bie nie­co bar­dziej szcze­gó­ło­we pyta­nia, takie jak:

  • Na co zwra­ca pan naj­więk­szą uwa­gę przy wybo­rze produktu?
  • Co jest dla pana naj­waż­niej­sze w produkcie/​usłudze tego typu?
  • Czy już korzy­stał pan z takie­go roz­wią­za­nia? Jeśli tak, jakie ma pan doświad­cze­nia z tym związane?
  • Czy może­my coś popra­wić w swo­ich produktach?
  • Jakim budże­tem pan dysponuje?

Podczas roz­mo­wy, pamię­taj­my o jed­nym: sto­isko na tar­gach to miej­sce, w któ­rym abso­lut­nie nie powin­no się recy­to­wać tre­ści ofer­ty – klient może takie infor­ma­cje zna­leźć samo­dziel­nie w bro­szu­rze. Tymczasem, event ten to przede wszyst­kim czas na wsłu­cha­nie się w głos rynku.

Jak zadawać pytania, aby nie zniechęcić, lecz zainteresować?

Jeśli przy­go­to­wu­jesz sto­isko tar­go­we, musisz wie­dzieć, że umie­jęt­ne zada­wa­nie pytań to nie lada sztu­ka. Kluczem do suk­ce­su jest rów­no­wa­ga mię­dzy cie­ka­wo­ścią, swo­bo­dą, cier­pli­wo­ścią a nachal­no­ścią. Absolutnie nie powin­no się zasy­py­wać niko­go sze­re­giem pytań. Zamiast tego lepiej pro­wa­dzić roz­mo­wę w spo­sób naturalny.

Staraj się też dopa­so­wać pyta­nia do kon­tek­stu oraz oso­by, z któ­rą aktu­al­nie roz­ma­wiasz. Inne sfor­mu­ło­wa­nia będą odpo­wied­nie w przy­pad­ku wła­ści­cie­la fir­my czy spe­cja­li­sty w bran­ży, a inne zaś dla stu­den­ta, któ­ry zbie­ra mate­ria­ły do pra­cy dyplo­mo­wej lub szu­ka sta­żu. Mamy dla Ciebie pro­stą, lecz nie­zwy­kle uży­tecz­ną wska­zów­kę: war­to mieć w gło­wie wię­cej niż jeden sce­na­riusz. Ogólna zasa­da jest bar­dzo pro­sta – im więk­szą ela­stycz­no­ścią się wyka­żesz, tym więk­sza jest szan­sa na to, że klient poczu­je się swo­bod­nie. To z kolei jest nie­zbęd­ne, jeśli chcesz mieć dostęp do war­to­ścio­wych, szcze­rych, roz­bu­do­wa­nych opinii.

W KappExpo dys­po­nu­je­my boga­tym doświad­cze­niem bran­żo­wym, dla­te­go ofe­ru­je­my pro­fe­sjo­nal­ne wspar­cie, spe­cja­li­zu­jąc się w budo­wa­niu sto­isk tar­go­wych. Do współ­pra­cy zapra­sza­my Klientów, mię­dzy inny­mi z Krakowa, Warszawy, Kielc oraz innych miejscowości!