Feedback to podstawa podczas prowadzenia biznesu. Dzięki odpowiedziom od klientów można, między innymi szybko poznać potrzeby konsumentów, dowiedzieć się, co przyciąga ich uwagę na stoisku targowym, z czym firma się im kojarzy, a także, jakie elementy z oferty wymagają poprawy. Feedback to prosty, a zarazem tani i skuteczny sposób na to, aby doskonale poznać odbiorców. Jak jednak uzyskać istotne informacje? O co pytać, robiąc badanie rynku podczas targów branżowych?
Jakie pytania warto zadawać, żeby poznać klienta?
Rozmowę z klientem podczas targów warto zainicjować od rzeczy prostych, pytając na przykład o powody przybycia na event. Dzięki temu jednocześnie możemy dowiedzieć się, na przykład:
- czego poszukuje klient – czy tylko chce poznać ofertę firm, czy potrzebuje konkretnego rozwiązania,
- czy porównuje oferty konkurencyjnych przedsiębiorstw i brał pod uwagę naszą firmę,
- czy jest zadowolony z przybycia na event oraz jakie ma plany na najbliższe godziny,
- co przyciąga jego uwagę na naszym stoisku targowym.
To właśnie na początku musimy zyskać zaufanie klienta i pokazać mu, że wcale nie chcemy być w stosunku do niego natarczywi, za wszelką cenę zachęcając go do korzystania z oferty. Dzięki temu w kolejnym etapie możemy zadać danej osobie nieco bardziej szczegółowe pytania, takie jak:
- Na co zwraca pan największą uwagę przy wyborze produktu?
- Co jest dla pana najważniejsze w produkcie/usłudze tego typu?
- Czy już korzystał pan z takiego rozwiązania? Jeśli tak, jakie ma pan doświadczenia z tym związane?
- Czy możemy coś poprawić w swoich produktach?
- Jakim budżetem pan dysponuje?
Podczas rozmowy, pamiętajmy o jednym: stoisko na targach to miejsce, w którym absolutnie nie powinno się recytować treści oferty – klient może takie informacje znaleźć samodzielnie w broszurze. Tymczasem, event ten to przede wszystkim czas na wsłuchanie się w głos rynku.
Jak zadawać pytania, aby nie zniechęcić, lecz zainteresować?
Jeśli przygotowujesz stoisko targowe, musisz wiedzieć, że umiejętne zadawanie pytań to nie lada sztuka. Kluczem do sukcesu jest równowaga między ciekawością, swobodą, cierpliwością a nachalnością. Absolutnie nie powinno się zasypywać nikogo szeregiem pytań. Zamiast tego lepiej prowadzić rozmowę w sposób naturalny.
Staraj się też dopasować pytania do kontekstu oraz osoby, z którą aktualnie rozmawiasz. Inne sformułowania będą odpowiednie w przypadku właściciela firmy czy specjalisty w branży, a inne zaś dla studenta, który zbiera materiały do pracy dyplomowej lub szuka stażu. Mamy dla Ciebie prostą, lecz niezwykle użyteczną wskazówkę: warto mieć w głowie więcej niż jeden scenariusz. Ogólna zasada jest bardzo prosta – im większą elastycznością się wykażesz, tym większa jest szansa na to, że klient poczuje się swobodnie. To z kolei jest niezbędne, jeśli chcesz mieć dostęp do wartościowych, szczerych, rozbudowanych opinii.
W KappExpo dysponujemy bogatym doświadczeniem branżowym, dlatego oferujemy profesjonalne wsparcie, specjalizując się w budowaniu stoisk targowych. Do współpracy zapraszamy Klientów, między innymi z Krakowa, Warszawy, Kielc oraz innych miejscowości!